Klantverhaal

“Ik geniet van het gemak van de uitbesteding aan Ensupport. Dat wanneer je bijvoorbeeld dan toch eindelijk eens met vakantie gaat, je ook écht vakantie hebt."

Luc van Egmond
Adviesbureau van Egmond
Het verhaal van Luc van Egmond

In de wereld van verzekeringen gegaan dankzij mijn broer

Mijn broer is in de jaren tachtig begonnen als verzekeringsagent. In 1991 stelde hij voor dat ik met hem samen ging werken, als zelfstandige vanuit hetzelfde kantoor. Later hebben we er één bedrijf van gemaakt, dat vervolgens in 2002 is verkocht.

In 2006 heb ik echter weer een deel van het bedrijf teruggekocht en ben ik kleinschaliger gaan werken. Terug naar de basis, zoals tussenpersonen vroeger vanuit huis werkten. Met een leren jas aan op de brommer de premie ophalen, bij wijze van spreken dan, want tegenwoordig wordt er geïncasseerd natuurlijk. Maar wel veel naar de klant toe, net als vroeger, en dat heeft me geen windeieren gelegd. In no time had ik weer heel veel klanten. Mensen waarderen het persoonlijk contact. En dat levert dus ook het nodige geld op. Dat is ook een belangrijke drijfveer geweest om dit te gaan doen; het goed kunnen verdienen. En dat met iets wat ik gelukkig nog leuk vind ook! Maar ook het feit dat je als ondernemer dingen naar je hand kunt zetten.

Vanaf 2006 werk ik dus ook gewoon weer vanuit huis. Ik heb gewoon een slaapkamer als werkruimte ingericht. Ik ga toch altijd naar mijn klanten toe dus ik hoef geen kantoor te hebben. Het enige wat ik nodig heb is een laptop en een telefoon. Hoe makkelijk is het? Het werken met een serviceprovider en met een enkele provinciale maatschappij maakt het ook administratief nog eens zeer eenvoudig. Iedereen moest natuurlijk heel erg wennen aan het van huis uit werken door COVID-19, maar feitelijk deed ik dat dus al sinds 2006.

Persoonlijk contact

Ik ga met regelmaat naar de klant toe. Als ik anderhalf uur bij de klant zit, dan heb ik het een kwartier over verzekeringen en meer dan een uur over andere dingen. Dat waarderen mensen nog steeds heel erg. Ik heb zo’n 600 relaties en ik ken ze allemaal bij de voornaam. Persoonlijk contact, dat is het. Ik help ze bijvoorbeeld ook zo veel mogelijk met het invullen van de schadeformulieren.

Uiteraard leg ik klanten de premie en mogelijkheden voor, maar ze vertrouwen erop dat ik het regel. Dat ik kennis van zaken heb en niet per se het goedkoopste hoef te zijn, maar dat ik het regel en dat het wel goed komt. Ik ben gevestigd aan de rand van Het Groene Hart. Ik heb veel klanten uit de omliggende dorpen. Ook de ondernemers komen uit dit soort dorpen. Daar speelt de gunfactor een grote rol.

Neem nou een lokaal garagebedrijf, daar gaan veel mensen van hier dus naartoe met hun auto. En dat betekent ook bij schades dat ze naar dat vertrouwde adres willen gaan. Maar dat soort bedrijven zijn zelden de aangewezen hersteller in het kader van een reguliere schaderegeling. Ik zorg er dan meestal voor dat, wanneer autoverzekeringen gesloten worden, mensen de mogelijkheid hebben om naar een garage te gaan naar keuze. Daar betalen mensen graag wat meer voor, maar dan heb je wel te maken met een vertrouwd bedrijf en heb je minder gedonder. Dan maak je het de klanten ook makkelijker in geval van schade. En ik ken natuurlijk ook de garage. De lijntjes zijn dan kort.

Ensupport, hét alternatief

Al met al heb ik er in de loop der jaren een behoorlijke kluif aan gekregen. Ik wil enerzijds de klanten graag de service bieden die ze in mijn ogen verdienen, maar anderzijds toch ook de nodige aandacht en tijd aan thuis en hobby’s kunnen besteden. Zodoende ging ik op zoek naar een reëel alternatief en kwam ik op het spoor van Ensupport. Zij hebben een redelijk uniek concept.

We waren de samenwerking pas net gestart. En eigenlijk ook nog maar mondjesmaat door twee halve dagen per week de telefoon door te schakelen en Ensupport een en ander te laten afhandelen. Door persoonlijke omstandigheden was ik echter genoodzaakt om ineens, voor een lange periode, zo goed als alles aan Ensupport over te laten. Mede dankzij Ensupport kon de schoorsteen blijven roken en is er geen klant de dupe geworden van mijn afwezigheid.

“Ik wil enerzijds de klanten graag de service bieden die ze in mijn ogen verdienen, maar anderzijds toch ook de nodige aandacht en tijd aan thuis en hobby’s kunnen besteden. Zodoende ging ik op zoek naar een reëel alternatief en kwam ik op het spoor van Ensupport.”

Luc van Egmond
Adviesbureau van Egmond

Wederzijds vertrouwen

Door dat plotselinge opschakelen zijn we eigenlijk nog niet eens aan een goede evaluatie van de samenwerking toegekomen. Op dit moment neemt Ensupport veel telefoon aan, voeren ze (auto) wijzigingen door en handelen ze schades af. Eigenlijk wil ik ze nog veel meer laten doen.

Ik stel behoorlijk hoge eisen aan mijn dienstverlening en dan is het best spannend om te zien of dat ook lukt in geval van uitbesteding. Het zijn namelijk mijn klanten die ik allemaal persoonlijk ken. Dus het zal altijd lastig zijn voor een ander. Die zal dat nooit op dezelfde manier kunnen doen. Bij mij zit er ook nog een persoonlijke band bij de klant. Het is vaak niet enkel een zakelijk contact.

Ensupport stelt dat, met name in die eerste fase van de samenwerking, er van beide kanten aandacht voor elkaar moet zijn en er gesproken moet worden over wensen en ervaringen. Om van daaruit de dienstverlening nader te definiëren en in te vullen. Met de intentie de kwaliteit van de dienstverlening op een hoger peil te brengen en te houden. Dat is bijvoorbeeld bij de afhandeling van een schade erg belangrijk. Daar heb je immers als kantoor een uitgelezen kans om je te onderscheiden, met name door dat persoonlijk contact. Dat is waar ik als kantoor voor sta en ik heb er alle vertrouwen in dat me dat ook blijft lukken met de uitbesteding aan Ensupport.

 

“Dat is waar ik als kantoor voor sta en ik heb er alle vertrouwen in dat me dat ook blijft lukken met de uitbesteding aan Ensupport.”

Luc van Egmond
Adviesbureau van Egmond

Gemak

Ik geniet van het gemak van de uitbesteding aan Ensupport. Dat wanneer je bijvoorbeeld dan toch eindelijk eens met vakantie gaat, je ook écht vakantie hebt. Normaal gesproken zat ik op vakantie, bijvoorbeeld na terugkomst van het strand, toch altijd weer een uurtje te bellen. Of zat ik ’s avonds toch nog de e-mail te doen. Dat gebeurt nu niet meer, of veel minder, omdat Ensupport bijna alles al heeft uitgefilterd. Ze brengen enkel die zaken onder mijn aandacht waarvan men denkt dat het goed is dat ik er zelf nog even een blik op werp. Zeker voor mij als eenmanszaak is Ensupport een hele mooie uitkomst.